Dommens Poesibog – 2. del

I forbindelse med research til en længere portræt-artikel om Allan Kuhn, er Dommens Bog faldet over en poesibog, hvor samtlige Superliga-trænere har sat deres aftryk. Vi bringer her det uredigerede indhold.

NAVN: Ariël Jacobs

KLASSE: Prinz Leopold Instituut voor Tropische Geneeskunde

TING, JEG GODT KAN LIDE: God defensiv og god hygiejne.

TING, JEG IKKE KAN LIDE: Dovne personer fra franske kolonier.

IDOL: Marc Dutroux og Eugène Terre’Blanche.

YNDLINGSFAG: Frenologi, idræt og håndarbejde.

HILSNER:

Hej Ariël

Vi har aftalt at søndagens tilskuertal er 25.000, og Søren Pind kommer vist forbi med nogen af drengene fra logen. Så sørg lige for at det bliver underholdende at se på. Kan du ikke sætte Lars Jacobsen i centerforsvaret eller sådan noget?
Ses i VIP’en. Hørsholt.

Må jeg godt tage den ud nu? Det gør megaondt, og jeg skal skide helt vildt!
Andreas C

Jeg siger, Christoffer Remmer er klar til landsholdet. Hvad siger du?
Morten Olsen

NAVN: Glen Riddersholm

KLASSE: 1. årig HH

TING, JEG GODT KAN LIDE: Store skibe med varer fra udlandet. For eksempel containere med ting fra Afrika. Og rejser til det eksotiske Thailand. Lejrskole er også sjovt, når lærerne er gået i seng.

TING, JEG IKKE KAN LIDE: Falske mennesker der ikke er, som de udgiver sig for at være. Specielt i det eksotiske Thailand.

IDOL: Gary Glitter. Og Rudy Frederiksen.

YNDLINGSFAG: Seksualvejledning og fingermaling.

HILSNER:

Hey Glense,
Elsker dit Billy Idol-look!! Det er bare knæhøj karse og überhipt!
Jørgen De Mylius

Boss, when I get my new passport? Still they don’t give me driver licence, say I’m too young. I not young. I 28!! Also, mother says she not get the money from last paycheck in bank. Where is?
Highly regard, Sly.

Glennern, BT ringede. Simon Kjær udgiver en selvbiografi til jul. Der er et afsnit der hedder ”Sovesalen”. Du må hellere få fat i din advokat.
Ses, Steinern

NAVN: Jess Thorup

KLASSE: I lære som kommis

TING, JEG GODT KAN LIDE: Mådehold, nøjsomhed og at heade en ko over et kirketårn.

TING, JEG IKKE KAN LIDE: Store byer og folk, der pludselig er for fine til at kende mig, fordi de kommer sammen med en ridepige.

IDOL: Staffan Olsson og Horst Hrubesch.

YNDLINGSFAG: Regning

HILSNER:

Då, Jess
Den der meet’n’greet til fiskeauktionen på tirsdag. Kan du lade være at tage Braithwaite med? Auktionarius siger, de helst ikke vil have den slags til stede, når der kommer penge på bordet. Tænker, Gaardsøe kan komme og sige farvel i stedet?
Ses på kontoret. Søndergaard

Hej Jess
Vi er to drenge, der er vilde med EfB. Vi har hørt, at de andre holds fans kalder Jesper Lange for Louise. Hvorfor gør de det?
Hilsen “The Blue Vikings of Vester Vedsted”- Lasse og Troels

Hva så, er I glade for Lucena? Vi har mere langsomt ragelse til salg. Hvad siger I til en rigtig ”target man” med landsholdserfaring?
”Kniv”

NAVN: Colin Todd

KLASSE: Chester-le-Street Primary Private School

TING, JEG GODT KAN LIDE: Øl. Og Fedtmule. Samler alt det Fedtmule-merchandise, jeg kan få fat på: klistermærker, tegneserier, legetøj, Jonas Borring, tegnefilm, t-shirts o.lign.

TING, JEG IKKE KAN LIDE: Folk der har spillet for Arsenal, folk der har trænet Arsenal, og så selvfølgelig Arsenal. Jeg er også lidt bange for heste.

IDOL: Brian Clough og Newcastle Brown Ale.

YNDLINGSFAG: Kampdruk.

HILSNER:

Løbet tør for penge. Stop. Kan sagtens matche Gamle Frank i hovedspillet. Stop. Halvårlig kontrakt? Bedste hilsner Marc Nygaard. Stop.

Hey Toddie
Synes vi hyggede os sådan i Bolton. Skal vi ikke snart ses igen? Hvis nu I mangler en kantine-chef eller sådan noget? Kan ikke lide det hernede. Stråtaget på klubhuset er utæt, og godsejeren insisterer på, at Rochester-drengene skal ud og arbejde i marken efter hver træning.
Knuz, din Per Blondie Frandsen

”Yo!
I’m warning you, man! If you don’t stop calling me “Roadkill” at training, I will sue your cracker ass off! Holler!
Charlie D.

Stem  på dette indlæg

Skriv en kommentar

Filed under Uncategorized

Skriv et svar

